Mijn agrimatie
v

Agrimatie - informatie over de agrosector

Agrimatie > Thema's > Duurzaam voedsel
     
Duurzaam voedsel
Kies een indicator
Besteding naar productgroep - Land- en tuinbouw

Groei in consumentenbestedingen duurzaam voedsel in bijna alle productgroepen
3-10-2017

In 2016 lieten productgroepen binnen duurzaam voedsel – behalve Zuivel - per saldo een groei zien. Vlees en vleeswaren (998 mln. euro), Koffie en thee (798 mln. euro), en Houdbare producten, samengestelde maaltijden en overig (518 mln. euro) zijn productgroepen met het grootste aandeel in bestedingen aan duurzaam voedsel in 2016. Het grootste marktaandeel van duurzaam product binnen een bepaalde productgroep in 2016 is voor Eieren: 40% van eierenomzet is voor duurzame eieren. Vlees en Vleeswaren is een productgroep met de grootste stijging in omzet voor duurzaam voedsel: +102%.




Kies een sector
Contactpersoon
Katja Logatcheva
070-3358156
 

Alles over
  • Algemeen
    >
  • Economie
    >
  • Maatschappij
    >
  • Milieu
    >
Referenties
  • Monitor Duurzaam Voedsel 2014 (rapport)
  • Monitor Duurzaam Voedsel 2015 (rapport)
  • Monitor Duurzaam Voedsel 2016 (rapport)

 



Meer informatie
Toelichting indicator
Thema omschrijving
Beleidsinformatie
Archief



naar boven